Med duft av vår

Med duft av vår
Liljenes sødme

onsdag 19. september 2012

DU

Noe knuger mitt bryst , jeg vet hva det er ...det er deg . 
Du som lot solen skinne , men likevel blåste ut noen lys. 
Du som skinte opp min livsvei, nå ligger den i grus. 

På kryss og tvers vi danset har , når skal veien danne et svar ?
Jeg lengter etter blikkene som stadfestet `selve livet `, blikkene som bare talte uten å si ..

Jeg ser inn i drømmer , i håpløshet , i kransen av noe som kan bli ..
Kan håpet skape det lengselen som bare du vet ? 
Kan troen i hjertet bli boende på tross av alt , du vet jeg vil. 


4 kommentarer:

  1. Så sårt og vakkert beskrevet. Lurer på hvordan du har det når jeg leser dette. Ble så glad da jeg så at du hadde skrevet et nytt blogginnlegg, men kjente jeg ble lei meg på dine vegne da jeg leste ordene. Livet er tøft. Bønner og tanker fra meg.

    SvarSlett
  2. Så nydelig å få kommentarer på det jeg skriver , oppmuntrende.
    Ja, livet er ikke lett og jeg har det sårt i denne stund.
    Heldigvis har jeg en jeg kan gå til, og få skrive litt det hjelper det også.
    Gud velsigne deg og takk for at du tok til både lese og kommentere.

    SvarSlett
  3. Kjære deg, her har jeg vært innom noen ganger og sett etter nye innlegg - og endelig var du der igjen. Og denne gang med et innlegg som får meg til å tenke. Jeg kjenner det gjør vondt å lese at "noe" ligger i grus. Jeg håper du får oppfylt dine drømmer, dine lengsler - og at dine dager fremover blir gode. Jeg håper også at det går bra med lille i magen - og med deg som bærer lille frem...Tenker på deg. takk for dine tanker som du deler så fint her på bloggen din. mange klemmer din vei

    SvarSlett
  4. Tusen takk, setter sånn pris på disse hyggelige tilbakemeldingene fulle av kjærlighet. Gir meg lyst til å forsette skrivingen og løfte blikket opp og frem. Og takk, den lille har det bra.Jeg har nettopp kommet ut etter en natt på sykehus av uforklarlige grunner, men beskyttet var vi begge to. Klem

    SvarSlett